marți, 4 mai 2010

Fetite cu fundite

In fiecare pauza de la ora 9, fug pana in gradinita sa-mi salut colega,dar mai ales sa-i vad pe micuti.Fetitele sunt un deliciu:).De cum intra pe usa imi arata rochita...(pe care musai s-o laud:),funditele,agrafele...:)).dar in special unghiile vopsite .
Azi o "Veronica",asa-i spun eu fiindca seamana leit cu Veronica(ati vazut filmul nu-i asa?),imi arata unghiile lacuite cu lac... :( negru.Era incantata ca"mama Ana" a vopsit-o.Am ramas putin ...fara cuvinte.Cum sa laud unghiutele negre?Ochisorii insa, asteptau.Ce era sa zic? Sa n-o supar pe mititica,prima data i-am admirat rochita si i-am spus ca ar fi fost mai potrivita culoarea roz sau rosie...ca sa se asorteze.
Am ramas insa cu un gust amar.Unde va ajunge "Veronica"mea?

Si uite asa copiii nostri ne imita sau mai mult, noi impunem un anume stil de viata ,gandire ...copilului nostru.E bine pana la un anmit punct.Apoi exista limite...limite de bun gust...

Citeam intr-un ziar, ca de la varste cat mai fragede, copiilor li se induce ideea ca nu arata asa cum trebuie,asa ca oferim modele din reviste,Tv-uri,apoi observam ca a noastra odrasla alege ce-i place...adica fetitele incep sa se fardeze de la varste fragede...7ani chiar:(.Ajung la scoala sau pe strada si nu mai ai cum sa le descoperi adevarata varsta.Se maturizeaza parca prea repede.Imbatranesc.

Mai mult trecand si spicuind azi programe TV,dau de o emisiune..."Frumuseti miniaturale",unde fetitele(de la 5 la10 ani) sunt tarate,cel putin asa consider eu,pe la tot felul de concursuri de frumusete,sunt machiate,se comporta ca niste adolescente ,fac tot felul de "figuri" de om mare,iar la urma se vede oboseala de copil...,dar satisfactia mamei e imensa la numaratul coroanelor castigate...

Are mama o fetita,cat un ghemotoc.
Are mama o fetita ,frumusica foc!

14 comentarii:

  1. Grav, categoric, draga Angi!

    Parintii fetitelor astora sunt , ori naivi , ori complet dezinteresati. Cum sa-su vopseasca unghiile un copil? De ce?
    Sunt atat de naturale, in puritatea lor..trebuie doar ajutate sa -si traiasca varsta. O maturizare precoce este distructiva.
    Eu le invinuiesc total pe mamicile care isi indeamna fetitele catre concursuri de astea.
    Copiii trebuie sa-si traiasca - copilaria.


    O noapte buna sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  2. Uneori uităm că fiecare ghemotoc are destinul lui şi nu sunt o extensie a viselor noaste neîmplinite.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si pe mine ma darama,Gina, imaginea unui copil care nu-si traieste copilaria!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cata coincidenta....asteptand azi sa iasa copii de la scoala,am vazut o fetita care iesea de la gradinita(are 5 ani)rujata,am intrebat-o:Yaiza dar de unde ai avut tu ruj la gradi sa te rujezi??-De la doamna educatoare(ma rog...ea a chemat-o pe nume pe doamna,ca aici asa se face),ea a spus ca pot sa-i folosesc rujul.Atunci ce sa mai zici acasa ca se rujeaza si se machiaza unde au totul la indamana!!!Si culmea este ca pe mama ei nu am vazut-o niciodata rujata........

    RăspundețiȘtergere
  5. Revoltator!
    Le plang de mila, copiilor cu astfel de parinti inconstienti.
    Referitor la comentariul de mai sus, doamna aceea educatoare e dusa cu pluta. Las la o parte educatia pe care o face copiilor, dar nu stie ca nu e igienic ca un ruj sa-l foloseasca doua persoane?
    Fiica mea are 14 ani, intra la liceu, la toamna, dar nimeni nu-i da mai mult de 11 ani, chiar daca mai are 2-3 cm si se apropie de inaltimea mea - 165cm. Nu au reusit sa o "corupa" reclamele, anturajul... Inca mai doarme cu ursuletul de plus, nu are de gand sa spuna, prea curand, adio copilariei.

    RăspundețiȘtergere
  6. asa stau lucrurile, dar nu e de mirare;
    poate ar trebui sa incepem o campanie pe bloguri, parintii trebuie educati, e jale! in aceste manute cu unghii negre sta viitorul...negru si el

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt lucruri pe care daca nu le invata copilul acasa,are grija societatea sa-i vina in ajutor,din pacate.
    Ce e mai trist,Judy,e faptul ca la scoala sau gradinita n-ar trebui sa invete astfel de lucruri.
    A nu se confunda igiena cu fardatul.
    Noroc ca avem baieti!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ma bucur ,Teodora,ca mai ai acasa ,inca un COPIL.Inseamna ca mergeti impreuna pe un drum bun.Nu pierde nimic ca nu-si arata varsta de 14 ani,din contra va arata mai tanara mai tarziu.
    Esti o mama fericita!

    RăspundețiȘtergere
  9. Din pacate,LeP,"mama Ana" e un copil cu copil.La doar 19 ani are deja de crescut un copil de 3ani.Nu stiu ce model isi va alege micuta in viata.
    Trist e ca nu doar astfel de parinti sunt cu probleme.Multi au prea multe posibilitati si merg pe...incercate,iar mai tarziu pot regreta!

    RăspundețiȘtergere
  10. De ce parintii vor sa-si transforme copii in ceva ce nu sunt sau nu vor fi niciodata?

    RăspundețiȘtergere
  11. Poate sunt niste ambitii prostesti,denisia.Nici nu-si dau seama cat le dauneaza copiilor.E bine sa le deschizi orizonturi,sa-i indrumi,dar in lucruri utile lor ca persoane in devenire.
    Dar cati gandesc asa?

    RăspundețiȘtergere
  12. degradata a ajuns lumea in care traim ....

    RăspundețiȘtergere
  13. Si cel mai greu,Manu,e sa-ti cresti copiii intr-o astfel de lume!

    RăspundețiȘtergere